Search for Article
Journal ArchiveSearch for Article
The Effect of Elementary School Students' Participation in 'Playing Metaverse Meta夢' in Eco-Environmental Arts Education Using Metaverse Platform on Learning Reality and Active Learning
초등학생의 메타버스 플랫폼을 활용한 생태환경예술교육 ‘Playing Metaverse 메타夢’ 참여가 학습실재감 및 능동적 학습에 미치는 효과
DOI:https://doi.org/10.26861/sddh.2023.70.3Asian Dance Journal
Vol.70
pp.3-22
- EndNote
- RefWorks
- Scholar's Aid
- BibTeX
A Study on the Aesthetics of New Dance Art by Wu XiaoBang
우샤오팡(吳曉邦)의 신무용예술(新舞蹈藝術) 미학사상에 관한 연구
DOI:https://doi.org/10.26861/sddh.2022.65.123Asian Dance Journal
Vol.65
pp.123-144
- EndNote
- RefWorks
- Scholar's Aid
- BibTeX
A case study on the application possibility by non art-majored teachers for art integrated education
예술 비전공 교사의 예술교육 활용 가능성에 대한 연구 : 장애아동 대상 예술통합적 방법을 적용한 일반교과 교육사례를 중심으로
DOI:10.26861/sddh.2016.41.83Asian Dance Journal
Vol.41
pp.83-110
- EndNote
- RefWorks
- Scholar's Aid
- BibTeX
Core Capabilities for an Art Education Expert and Practical Plans for Future Dance Education
예술교육 전문가로서 핵심역량과 미래 무용교육의 실천적 방안
DOI:10.26861/sddh.2017.46.113Asian Dance Journal
Vol.46
pp.113-134
- EndNote
- RefWorks
- Scholar's Aid
- BibTeX
Development and Validation of the ‘Dancing Artist’ Sensory Integrated Dance Arts Education Program for Improving Motor Performance of Children with Developmental Disabilities
발달장애아동의 운동수행력 향상을 위한 감각통합무용예술교육 프로그램 ‘춤추는 예술가’ 개발 및 효과 검증
DOI:10.26861/sddh.2019.55.29Asian Dance Journal
Vol.55
pp.29-53
- EndNote
- RefWorks
- Scholar's Aid
- BibTeX
A Self Narrative Study on Expanding the Awareness of the Value of Dance Education : Focusing on Experience of Dance Education Workshop as Teacher Researcher
무용교육 가치의 인식확장을 위한 셀프 내러티브 탐구 : 교사연구자의 무용교육 워크숍 체험을 중심으로
DOI:10.26861/sddh.2020.56.135Asian Dance Journal
Vol.56
pp.135-160
- EndNote
- RefWorks
- Scholar's Aid
- BibTeX